شروع برداشت راتون از 72 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، لیلا بذرکار ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت راتون از شالیزارهای استان گیلان شروع گردیده است، اظهارکرد: سال جاری در 72 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان راتون پرورش داده گردیده است.

شروع برداشت راتون از 72 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده 73 هزار و 500 تُن شلتوک از این اراضی برداشت می گردد، اضافه نمود: ارزش ریالی شلتوک های برداشت گردیده چهار هزار و 777 میلیارد ریال است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه اعلام کرد: در مقایسه با سال گذشته از نظر درآمد با رشد 25 درصد و از نظر میزان فراوری نیز با رشد 27 درصد همراه بوده است.

وی همچنین به اولین برداشت راتون در شهرستان فومن نیز اشاره و توضیح داد: در هفته گذشته یکی از کشاورزان فومنی برداشت راتون در سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری خود را شروع کرد.

بذرکار با اشاره به اینکه ترغیب کشاورزان به اجرای کشت دوم بعداز برداشت برنج از شالیزارهای خود را یکی از برنامه های مهم جهاد کشاورزی در سال های اخیر دانست و گفت: این طرح در راستای بهره برداری بهتر از زمین های کشاورزی و همچنین ایجاد درآمد بیشتر برای کشاورزان توصیه می گردد.

وی با بیان اینکه پرورش راتون یکی از انواع محصولات کشت دوم برای کشاورزان است، ادامه داد: راتون رویش دوباره ساقه های به جای مانده پس از برداشت برنج در شالیزارها است که برداشت آن از اواسط شهریور ماه شروع می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3441

به "شروع برداشت راتون از 72 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برداشت راتون از 72 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید