شروع مرمت معابر بافت تاریخی قنات گوهرریز جوپار در استان کرمان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از شروع عملیات مرمت معابر بافت تاریخی قنات گوهر ریز جوپار اطلاع داد.

شروع مرمت معابر بافت تاریخی قنات گوهرریز جوپار در استان کرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز دوشنبه 14 آبان با اشاره به اینکه قدمت قنات گوهرریز جوپار به دوران صفویه باز می شود، اضافه نمود: این قنات با 3556 متر طول و 129 حلقه چاه، حدود 330 هکتار از اراضی باغ شهر جوپار را آبیاری می نماید.

او با بیان اینکه پایگاه پژوهشی قنات گوهرریز جوپار، در نزدیکی مظهر قنات و شش مقسم راه اندازی شده است، اظهار کرد: این پایگاه گامی مؤثر در جهت مطالعه، تحقیق و پژوهش و معرفی این قنات است.

فرخی با اشاره به اینکه در طرح های مرمتی گذشته، اعتبار مناسبی برای مرمت و بازسازی قسمتهایی از قنات گوهر ریز جوپار اختصاص یافت، توضیح داد: هم اکنون نیز عملیات مرمت و بازسازی جداره های معابر بافت تاریخی پیرامون این قنات در حال اجرا است.

او در انتها اظهار داشت: این معابر در بخش هایی از شهر جوپار واقع شده اند که در آن باغات زیادی وجود دارد و از آب این قنات بهره مند می شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5841

به "شروع مرمت معابر بافت تاریخی قنات گوهرریز جوپار در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت معابر بافت تاریخی قنات گوهرریز جوپار در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید