دولت برای برطرف محدودیت های پژوهشی دانشگاه ها کوشش کند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت از کاهش فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها در عرصه بین المللی اطلاع داد و گفت: متاسفانه شرایط فعلی و کمبود منابع مالی باعث گردیده بسیاری از فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها با دانشگاه های دیگر جهان محدودتر گردیده و کاهش یابد. اگر انتظارات دانشگاه ها برآورده نشود نباید انتظار رشد پژوهشی در سطح ملی از دانشگاه ها را داشته باشیم.

دولت برای برطرف محدودیت های پژوهشی دانشگاه ها کوشش کند

دکتر تورج محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، به مهم ترین برنامه های پژوهشی علم و صنعت در سال جدید اشاره نموده و گفت: یکی از مهم ترین طرح های پژوهشی این دانشگاه که در راستای تحقق شعار سال یعنی حمایت از فراوری ملی تعریف گردیده، این است که کوشش گردیده بین گروه ها و پروژه های تحقیقاتی دانشگاه نوعی هم افزایی ایجاد کنیم تا در نهایت ظرفیت های دانشگاه را در جهت رفع مسائل کشور قرار دهیم.

وی در ادامه توضیح داد: خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت های دانشگاه علم و صنعت در حوزه فعالیت های پژوهشی کاملا شناسایی گردیده است و مقدمات کار برای انجام امور پژوهشی به منظور رفع احتیاجهای فعلی جامعه انجام شده و کتابچه هدایت با توجه به عملکرد سال گذشته دانشگاه در حوزه پژوهشی تدوین گردیده است. امیدواریم بتوانیم پروژه هایی که احتیاج به تخصص هایی چندگانه دارد و برای کشور لازم است را شناسایی و ظرفیت دانشگاه را در جهت حل این احتیاجها به کار بگیریم.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت به عملکرد این دانشگاه در حوزه فعالیت های بین المللی اشاره نموده و گفت: فعالیت در عرصه های بین المللی برای دانشگاه علم و صنعت موضوعی بسیار جدی است این در حالی است که در شرایط فعلی شرکت در کنفرانس های بین المللی و تامین هزینه ثبت نام اعضای هیات علمی برای شرکت در این کنفرانس ها با محدودیت هایی روبرو گردیده است و در کوشش هستیم این موانع رفع گردد. امیدواریم دولت تمهیداتی را برای وزارت علوم در این زمینه بیندیشد تا محدودیت های فعلی از سر راه پژوهشگران و محققان برای حضور در عرصه های بین المللی از بین رود.

محمدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر علاوه بر موانع موجود در انجام پژوهش هایی که احتیاج به سفر و تبادل نظر با سایر محققین دانشگاه های جهان دارند، احتیاجهای اولیه برای تهیه مواد اولیه و خدمات آزمایشگاهی با محدودیت روبرو گردیده است و هزینه تامین مواداولیه برای انجام امور پژوهشی به طور چشمگیری کاهش یافته است، ما بدون اینکه منابع بیشتری در اختیار داشته باشیم فعالیت های پژوهشی خود را دنبال می کنیم که اگر تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده نگردد نباید انتظار داشته باشیم که دستاوردهای پژوهشی سطح کشور روند رو به رشد خود را طی کند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علم و صنعت در حال حاضر به عنوان واسط تعاملات علمی بین ایران و آلمان شناخته گردیده است که هم این دانشگاه تعاملات خوبی با دانشگاه های کشور آلمان دارد و هم اینکه دانشگاه های آلمان نیز تمایل بیشتری برای شکل گیری این ارتباط وجود دارد ضمن اینکه ما با سایر دانشگاه های پیشرفته کشورهای دیگر نظیر استرالیا و ... همکاری متقابلی داریم اما تمرکز اصلی فعالیت دانشگاه علم و صنعت با توجه به زیرساخت های این دانشگاه در حوزه فناوری های حمل و نقل ریلی که کشور آلمان صاحب این نوع دانش است ارتباط متمرکز و متقابلی داریم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3320

به "دولت برای برطرف محدودیت های پژوهشی دانشگاه ها کوشش کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت برای برطرف محدودیت های پژوهشی دانشگاه ها کوشش کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید