صدیقه کعبی زاده: چند بازیکن تیم ملی والیبال لژیونر خواهند شد، همکاری جواد مهرگان با تیم بانوان ادامه دار خواهد بود

به گزارش مجله سرگرمی، صدیقه کعبی زاده، نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال بانوان معتقد است معدل عملکرد تیم ملی والیبال بانوان در جام کنفدراسیون آسیا نمره خوبی دارد.

صدیقه کعبی زاده: چند بازیکن تیم ملی والیبال لژیونر خواهند شد، همکاری جواد مهرگان با تیم بانوان ادامه دار خواهد بود

صدیقه کعبی زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: تمام کوشش ما این بود که تیم ملی والیبال بانوان در AVCCUP نسبت به گذشته نتیجه بهتری را کسب کند. شاید نتوانستیم عنوان بهتری را به دست بیاوریم اما تیم بانوان فارغ از عنوانی که در رقابت های تایلند گرفت به لحاظ فنی و شخصیت حرفه ای رشد داشت.

وی اضافه کرد: خود بازیکنان نیز معتقد بودند که نسبت به سال گذشته رشد فنی داشته اند و به لحاظ حرفه ای نیز شبیه به قبل نیستند. باتوجه به فاکتورهای اخلاقی، رفتاری و فنی نمره معدل تیم راضی کننده بود و نمره خوبی به این تیم باید داد. بازیکنان انتظارات را برآورده کردند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال ادامه داد: واقعیت این است که بازیکنان تیم بانوان نشان دادند که توانایی بالایی دارند. تا آخرین پوئن می جنگیدند. در رقابت های تایلند هر 14 بازیکن بازی کردند و همه بازیکنان در کسب نتایج شریک بودند. در ترکیب تیم ملی از بازیکن 18 ساله تا 27 ساله حضور داشت. همه باهم یاری کردند و همگی هدف مشترکی داشتند.

کعبی زاده مطرح کرد: مشاور فنی تیم ملی تمامی مسئولیت این نتایج را برعهده گرفت. این در حالی است که بازیکنان تیم با اشتراک گذاشتن یک پست مشترک از جواد مهرگان حمایت کردند. چراکه این مربی به لحاظ روانی و فنی و شخصیت تیمی تغییرات زیادی را در تیم ایجاد کرد.

وی یادآورشد: در تایلند 7 بازی انجام دادیم که 4 برد داشتیم و 3 شکست. دو شکست تیم برابر چین و کره جنوبی بود که از تیم های قدرتمند آسیا هستند. در 6 بازی امتیازآورترین بازیکن میدان را داشتیم. زمانی که اطلاعات بازی های سال جاری را با سال گذشته مقایسه کردیم رشد فنی تیم به خوبی ملموس است. البته برخی از دوستان ملاک قضاوت را روی نتیجه قرار می دهند و در تحلیل های خود این تیم را زیر سوال می برند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت: تیم ایران در رقابت های تایلند یک ست را از کره جنوبی با اختلاف قابل توجه گرفت. به هرحال تیم های آسیایی از قدرت های دنیای والیبال بانوان به شمار می روند و رسیدن به این تیم ها زمانبر است. تمام کوشش ما این است که این فاصله ها را کمتر کنیم و این به زمان احتیاج دارد. والیبال بانوان شاید در حدود ده سال است که وارد مسابقات بین المللی گردیده است به طورحتم تجربه حریفان ما بسیار بالاست و سال ها زمان می برد تا به این حریفان برسیم.

صدیقه کعبی زاده درباره ادامه همکاری تیم بانوان با جواد مهرگان گفت: آقای مهرگان تجربه مربیگری و علم فنی بالایی دارد. در تورنمنت مجارستان و مسابقات تایلند نشان داد که مهارت لازم برای مسابقات را نیز دارد. ضریب اطمینان من اگر پیش از مسابقات 70 بود پس از مسابقات به 100رسید که او به عنوان مشاور فنی تاثیر بسیار زیادی در رشد فنی تیم بانوان خواهد داشت.

وی توضیح داد: مهرگان کمتر از شش ماه برای جام کنفدراسیون آسیا زمان داشت. اگر بخواهیم هدف گذاری کنیم باید برنامه بلند مدت داشته باشیم. برای رسیدن به سرمنزل مقصود حداقل به دوسال زمان احتیاج داریم و برای کسب مقام در آسیا به برنامه ای 4 سال احتیاج است. برهمین اساس جواد مهرگان به عنوان مشاور فنی در کنار تیم بانوان می ماند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال اضافه کرد: برای رشد بانوان مربی نیز در نظر داریم از مربیان فعال استان ها به تناوب در اردوهای تیم ملی استفاده کنیم. فرصتی که می تواند به لحاظ فنی نیز برای مربیان مفید باشد.

وی از لژیونر شدن احتمالی چند بازیکن تیم ملی خبرداد و در این باره گفت: در تورنمنت مجارستان یکی از باشگاه های مجار تمایل خود را برا جذب دوب ازیکن تیم ملی ایران اعلام نمود. در این خصوص مذاکراتی نیز با من و مشاور فنی تیم ملی داشتند. باتوجه به این که درگیر مسابقات avc cup بودیم قرار شد پس از این رقابت ها تصمیم گیری صورت بگیرد. به همین دلیل به احتمال بسیار به زودی خبر لژیونر شدن دیگر بازیکنان را می شنوید.

نایب رئیس بانوان والیبال بانوان ادامه داد: در بحث برگزاری لیگ بانوان دو سناریو را در ذهن داریم. اگر بتوانیم 6 تیم با کیفیت را در لیگ داشته باشیم لیگ برتر را برگزار خواهیم کرد اما اگر این اتفاق رخ ندهد مسابقات را در قالب جام باشگاه ها برگزار می کنیم. البته این طرح نیز باید در سازمان لیگ به تصویب برسد. لیگ سال گذشته یاریی به تیم ملی نداشت. نمی خواهیم صرفا برگزار کننده مسابقات باشیم. به دنبال برگزاری لیگی با کیفیت هستیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4149

به "صدیقه کعبی زاده: چند بازیکن تیم ملی والیبال لژیونر خواهند شد، همکاری جواد مهرگان با تیم بانوان ادامه دار خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدیقه کعبی زاده: چند بازیکن تیم ملی والیبال لژیونر خواهند شد، همکاری جواد مهرگان با تیم بانوان ادامه دار خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید